Strömsholm 140cm

Hejsan! Idag var vi och tävlade på Strömsholms tävlingarna. Jag red en 140cm klass som också var kval till "lilla grand prixen" på söndag. Tollan var lite sisådär på framhoppningen. Trög, stark och kändes bara loj! Men väl inne på banan så tände hon till och hoppade så jävla bra! Hon var felfri fram till 10:e hindret som var en två kombination med räcke in. Där gick det lite nedför och i och med att det var i slutet av banan så började hon också få lite mjölksyra. Så vi rev a hindret men klarade b. Därefter var det sista hindret, en oxer som var lite halvlurig. Tollan trodde nog att hon var färdig efter kombinationen, men så kom det ett hinder till. Så hon rev det också :/
Jag kan inte säga att jag gjorde några märkbara fel på de hinder hon rev, utan tror mer det handlade om mjölksyra. Det är ju trots allt ganska jobbigt att galoppera omkring på den stora banan som dessutom lutar lite upp och ner. Så jag slutade på 9 fel, fick ett tidsfel förutom de två rivningarna, men förutom det så är jag så jäkla nöjd! Tänkte att, nu jäklar sätter jag nollan. Men nej, inte denna gång. Hamnade sen på en 27:e plats av 60 starter och är nu första reserv inför söndagens final! Får hoppas på att någon stryker sig :) Men oavsett vad som händer så känns det iallafall skitbra inför morgondagens 145cm klass som är våran tredje tillsammans :)
Här kommer en film från dagens klass! Håll tummarna för mig imorgon nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback