Avslöjandet

Nu kan jag avslöja vad hemligheten var! Vi fick erbjudande om att hyra ett stall med 6 boxar som var urgulligt, hade superfina hagar och verkade jättemysigt över lag. Vi åkte och tittade på det igår :) Först bestämde vi oss för att hyra stallet, men vi skulle vänta med att lämna besked tills idag eller imorgon. Så idag ringde mamma lite hö och torv leverantörer för att kolla upp lite kostnader osv. och det visade sig att vi skulle behöva betala närmare 10 tusen kronor för ett par pallar torv och detsamma med hö som skulle räcka i ca 6 månader. Och eftersom vi än så länge bara var tre personer som ville stå där så skulle det bli ganska höga summor pengar som vi behövde "punga" ut med på en gång. Skillnad hade varit om vi var 6 personer som ville stå där redan nu och alla var redo att flytta in samtidigt. Då hade det ju blivit billigare! 
 
Sen så kände jag också att det var lite onödigt att ta på sig 4-5 fodringar i veckan när jag snart blir med valp och ska börja plugga. Tror jag kommer ha nog att göra! Dock så suger det att vi bestämde oss för att tacka nej till stallet eftersom jag alltid har drömt om ett eget stall och detta lilla stall verkade så underbart. Men man måste ju faktiskt vara realistisk också.
 
Så idag bestämde vi oss för att säga upp vår stallplats på Upprätta och sen senast 1 september flytta till Söderbys kollektivdel istället. Där vi har möjlighet att komma ner ännu litegrann i kostnad :) Superbra kommer det att bli tror jag! 
 
Så nu fick ni veta hemlisen, ni som inte redan visste :) Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback