Staffordshire bullterrier specialen

Jisses vilken dag dethär har varit! Vi började med att kliva upp i lagom tid tills utställningarna skulle börja. Sen rastade vi lite hundar och begav oss iväg till ringarna. Själva utställningarna blev någon timme försenade och började inte förrän vid 11 tiden, men det gjorde ingenting eftersom vädret var så mycket bättre än vad prognoserna visat i veckan :)
 
Såsmåningom ställde vi iallafall ut Stjärna bland junior tikarna där det var 41 st fina tikar anmälda. Vi fick excellent och gick vidare till konkurrensen. Sen väl i konkurrensen så går Stjärna och vinner hela klassen och blir bästa juniortik! Helt otroligt och jag blev så glad att jag började grina, precis som vanligt ;) Under tiden som jag ställer Stjärna så fick även Calle ställa Casper för första gången i öppenklass hanar, och de fick excellent med superfin kritik och massor av lovord! Jag blev så himla glad!! Duktiga och fina Casper har äntligen börjat växa på sig :) 
 
Sen går vi in i bästa tik, Stjärna och jag. Med säkert 20-25 tikar uppställda och så kommer hon fyra i den klassen!! Helt otroligt! Fick sen ställa henne mot bästa juniorhanen också. Även där plockade hon hem förstapriset och blev BIS junior!! Sååå kul! Sen fick vi även m att en av domarna äger hennes pappa! Domaren själv visste inte att hans hunds avkomma var med och fick inte reda på det förrän efter hon vunnit. Han skrev då i kritiken : I would take her home in a heartbeat :) men det får han inte göra! 
 
Casper fick vi iallafall gå in i konkurrensen med säkert 30 andra hanar och gick vidare i första utgallringen. Nu var de 15-20 hundar som tävlade vidare och när ännu en gallring skedde så åkte han ut. Men det gör ingenting! Han skötte sig super, han fick excellent och Calle var jätteduktig på att ställa honom, så jag är jättenöjd ändå :) Ska skriva ut kritiken här på bloggen imorgon också så ni får se vilka fina ord han fick, min vita lilla prins :) och då kommer även lite bilder upp på bloggen! Kram & Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback