Mys på kolonin

Idag var jag tidigt i stallet för att fixa Tollan. Blev upphämtad av Gabi och Johanna vid 10 tiden och så bar det av till stallet. Det var sååå varmt och soligt så jag tog av Tollis regntäcket också! Men sen när vi kommit hem så öppnade sig himlen totalt och det spöregnade, haglade, åskade och blixtrade om vartannat. Helt galet! Så det var bara att vända och åka tillbaka till stallet igen för att ta in Tollan. Dock så tog det 20 min att få tag på henne, för hon var så jäkla skärrad så hon inte lät mig klappa henne ens. Men när jag mutat henne med lite havre så fick jag tag i henne :)

Men iallafall, sen åkte vi iväg till Gabis koloni stuga och var väl där vid tretiden något sånt. Det regnade lite när vi kom dit men sen sprack det upp och vi kunde sitta och sola i flera timmar :) sen lite senare på eftermiddagen så grillade vi och åt en supergod middag :) och därefter bjöds det på efterrätt i form av jordgubbar, melon, ananas och handvispad grädde ;) mums! Casper sprang under denhär tiden runt på den inhägnade tomten runt stugan och bara hade det superkul. Men nu är han jättetrött och har somnat för längesen :) vilket det är dags för mig att göra nu också, eftersom jag har morgonfodring imorgon i stallet.

 

 

Sista bilden visar en mycket trött liten Casper efter ungefär 

7 timmars busande utomhus :)

Godnatt folket!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback