Dressyrhästen

Idag var Calle på hotrod reunion i Strängnäs tillsammans med min kusins fästman Magnus och hans kompis :) Min pappa och Marre var också där, fast de hade campat över natten :) Lite kul att min pojkvän/fästman/sambo eller vad man nu ska kalla honom, faktiskt kan umgås med min familj utan att jag är med :)
 
Men iallafall :) Efter att jag och Casper hade vaknat till liv, vid tio tiden sisådär, så åkte jag iväg till stallet. Hade bestämt mig för att ta lång tid på mig i stallet idag. Jag hade ju en såndär ensamdag idag, så då kunde jag lika gärna tillbringa den med min fina, vackra häst. Jag fixade och donade i stallet, satte igång en tvättmaskin med hästtäcken och sen tog jag in min fina lilla Thonia <3 
 
Borstade länge och noggrannt, smorde in hennes ländrygg med Aloe Vera "heating gel" och sen lindade jag alla fyra benen med ett par chokladbruna lindor. Satte på henne ett matchande schabrak under sadeln och flätade ner manen, som såg helt vildvuxen ut :) Sen gick jag ner i ridhuset. Började med att rida lite bakdelsvändningar först i skritten, sen började jag trava och fokuserade då på att hålla mig innanför spåret, för att få med mig hennes yttersida ordentligt :) Sen red jag mycket 10m och 15m volter och gjorde även ökningar snett igenom. Gjorde detta i både trav och galopp i båda varven och sen efter ungefär en halvtimme så travade jag av igenom att öva på rakriktning på meddellinjen. Gjorde även en halt i slutet på medellinjen, precis som i dressyrprogrammen :) Måste säga att hon var väldigt lätt att hålla rak och vinglade inte alls mycket, med tanke på att vi i princip aldrig har övat på rakriktning på detta sätt förrut. Vi har mest övat på rakriktning mellan hinder :) 
 
Precis som jag trott så gjorde gårdagens markarbete susen. Hon var huuur fin som helst, kändes till och med lite pigg emellanåt. Vilket hon inte så ofta gör i dressyr arbetet :) Ska öva såhär ett par gånger i veckan fram tills vår debut i dressyr som förhoppningsvis blir i september :) Gud vad jag älskar min häst när hon är såhär! Fantastiska varelse <3
 
 
På sista bilden är hon jättetrött efter ridpasset, därför ser hon lite loj ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback