Sommarträffen 2012!

Idag klev jag upp i ottan och åkte iväg till stallet för att morgonfodra och släppa ut hästarna, vid 9:30 tiden var jag klar och åkte hemåt igen. Tollan fick ha vilodag idag, eftersom vi skulle iväg till Gävle på förmiddagen och vara med på Kennel Kronsäter samt Kennel Cometstaffs årliga sommarträff. 
 
Vi kom fram vid 12 tiden och då höll de på för fullt med klickerträning. Vi gick då för att hälsa lite på Kiara och hennes syskon :) Hon hade vuxit som bara den och var precis lika glad och lycklig som förra gången vi träffade henne! 
 
 
Sen gick vi iväg för att äta lite lunch och därefter fick vi prova på lite agility och då passade jag även på att öva lite mer på lydnaden. Casper var riktigt duktig! Tror jag ska åka iväg till hundklubben någon dag för att öva lite mer agility :) Vi fick även se Caspers dotter Rinkelii göra lite olika agility övningar och hon var såå himla duktig! 
 
Sen visade Rosemarys son, Casper i en liten "låtsas utställning" för att förklara för andra som inte varit på utställning hur det igentligen går till. Casper skötte sig helt exemplariskt! Därefter fick Calle öva lite utställning på Casper och jag fick öva lite på hans mamma Rut :) Här nedan har vi mamma Rut till vänster och Casper till höger :)
 
 
Sen fotade jag även fyra stycken av Caspers sex små bebisar, som blev 6 månader gamla i torsdags. 
 
 
 
Så himla underbara små bebisar. Alla är glada, framåt och ser jättefina ut! Sen på kvällen grillade vi lite tillsammans och avnjöt en utsökt middag. Men sen bar det av hemåt i hyfsad tid så vi var väl hemma vid 20:30. Vi har helt enkelt haft en jättebra dag och nu ska vi mysa framför tv:n innan det är sovdags. Imorgon är det en ny dag och nya äventyr väntar :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback