Middagen hos pappa + laktoskänningar

Goddagens!

Tänkte passa på att berätta en sak bara :) Igår blev det en helt oplanerad middag hos min pappa :) Jag hade precis kört hem Linnea från Täby Centrum, pga. det mycket äckliga snöovädret som härjade. Och så skulle jag precis köra hem när jag såg min kära lilla pappa stå och skotta snö på sin garageuppfart, så jag svängde förbi för att säga "hej" men blev kvar på middag :) De hade lagat fläskfile med potatisgratäng och det var så himlans gott, men efter ca 30 minuter fick jag så himla ont i magen. Jag hade ju helt glömt bort hur mycket grädde och grejer det finns i potatisgratäng och jag är ju känslig mot laktos, så fick springa på toa flera gånger under tiden jag var där :) haha

Men jag har lixom aldrig upplevt att jag är så känslig. Har ju lixom ingen diagnos eller något men har bara märkt att när jag äter laktosfri mat så blir jag mycket bättre i magen :) Har aldrig någonsin haft såhär ont så de nästan känns som man ska spy och skita på sig på samma gång... Så jag borde nog faktiskt gå till läkaren och kolla upp om det bara är laktos som jag är allergisk mot, för dedär var fanimej inte kul.

Sen fick jag också veta igår att pappa och Marres gemensamma 50 års fest är på samma dag som staffespecialen i Gränna!! Jävla skit. Känner mig lite hemsk när jag säger att jag hellre vill gå på utställning än fira deras födelsedag..Men just den dagen var typ den enda dagen på hela sommaren som jag hade något uppbokat..Så vi får se hur det blir :) 

Men i övrigt då? nu är det inte långt kvar på min arbetsdag :) Just nu håller jag på och övertalar Calle om att följa med mig till stallet, det går väl sådär :) Vill ju ha lite sällskap på min ridtur eftersom ridhuset är bokat fram tills kl.17 idag :) Vad tycker ni om bloggen då? Ändrade bakgrunden o rubriken till ljusblå istället :)

Men nu måste jag återgå till arbetet! Vi hörs förmodligen imorgon :)

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback