Besked från Brunmåla!

Pratade precis med mamma i telefon och fick veta hur det hade gått för Tollan på Brunmåla :) Hon fick sig en liten "quick fix" precis som vi trott och lite avslappnande i ryggen, men annars hade Veterinären Axel tyckt att hon såg jättefin ut. Det är tydligen helt normalt för hopphästar som är på denhär nivån att de behöver lite hjälp att komma igång igen ett par gånger om året efter att ha tävlat ganska mycket och ha varit lite trötta i kroppen :) Svullnaden i knät trodde han endast berodde på att den tidigare svullnaden som hon alltid har bara hade förflyttat sig lite.

Så nu skulle jag leda henne i 5 dagar, sen skritta och trava på rakt spår i en vecka och sen kunde jag rida som vanligt :) Gud vad skönt att slippa denna oro kring vad som är fel. Också så otroligt skönt att han böjde henne hur mycket som helst runt om och hon var inte ett dugg halt :)

Kram Emma


Kommentarer
carrå - mamma till Isabella säger:

Jo det var lite nervöst för oss att berätta faktiskt. Alla i Patriks familj blev överlyckliga (han är ändå 25 så det tyckte väl att det var på tiden,haha) min familj tog det hyffsat bra, lite arga först men det gick över snabbt, nu tycker det att det bara är roligt! :)..Så det kommer över det..



Ja jag vet, helt stört egentligen, tycker att det är tusen gånger bättre om man planerat det för då är allt "ordnat" på ett annat sätt, då har an verkligen kollat upp ekonmin, hunnit flytta hemifrån, är redo ch allt sånt där!: Ja jag tror du har rätt, fick många gånger höra att jag var dum som förstört mitt liv men jag tycker inte jag har förtstört det alls, bara förgyllt det. Herregud livet är ju inte slut bara för att man skaffar barn :D..Tycker ändå inte jag är så ung så förstår inte vad folk snackar om..Btw är du 92a eller 91a? :).



Ja men precis!: Ja gud så lyckliga vi var och otroligt chockade, jag hade räknat med att de skulle ta lång tid så kom som en chock fast man ändå visste att det kunde hända :)..Haha ja jag förstår dig fullt ut, några månader innan plusset trodde jag att jag var gravid när jag inte var det, var jag jättelefsen, grät i flera veckor och sörjde verkligen det där barnet som aldrig ens funnits,sjukt egentligen :P..



Ja vad roligt :)..Bor ni ihop också?. Okej ja den växer ju mer och mer hela tiden! :)..kram



2011-07-21 | 14:48:49
Bloggadress: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Jenny - Hugos mamma säger:

Härligt att du fick så bra besked!:)

Javisst ser sakerna från IKEA jätte fina ut.



Kram

2011-07-21 | 19:46:55
Bloggadress: http://luckymommy.blogg.se/
carrå - mamma till Isabella säger:

Jo det kan jag med tänka mig..Min mormor och min pappa var mest negativa men mormor har ändrat sig helt och med min far är det lite sådär..Ja fördomar finns det gott om..Ja får jag med höra, så himla knäppt, man kan ut och resa med barn och finns tusen roliga saker jag ser fram emot..Livet med barn är verkligen det bästa som finns! :)



Jo folk ser mig som ung men själv känner jag mig som 35 så tänker inte på sånt, haha..Jo men det är ju så medelåldern att skaffa första barnet stiger ju..Okej ett år yngre än mig alltså :)..



Jag förstår det!. Jo man nojjar lätt men försök slappna av, brukar gå fortare då, jag var skitnojjig över att bli skengravid för att jag så gärna ville ha en bebis :P..



Åh låter härligt, bor ni i en 1, 2 , 3a? :)..När har ni tänkt börja försöka få en liten då? :)..kram

2011-07-21 | 20:32:01
Bloggadress: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Victoria Henricson säger:

Vad skönt att det inte var ngt allvarligt! Håller tummarna för att det går bra på SM'et för er:) Hälsa mamsen. Kramar Victoria

2011-07-22 | 11:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback