Ångest för framtiden

God morgon. Idag har jag haft en såndär riktig ångest hela vägen till jobbet och det sitter i fortfarande. Jag har ångest för framtiden. Vad ska jag göra då? När ska jag göra vad? Är min plan bra eller kommer jag ångra mig? Jag har inte den blekaste.

Hästar har ju alltid varit min stora dröm att arbeta med. Men nu har jag världens finaste pojkvän, vi har precis flyttat hemifrån och vi har en liten gullig hund. Så jag vill inte åka iväg långt bort och plugga i flera år och lämna allt detta. Vilket man typ måste göra om man vill jobba med hästar. Sen skulle jag aldrig klara av att bo långt ifrån min mamma heller så nej, det skulle aldrig gå. Får helt enkelt hitta en annan plan.

Barnmorska, starta hunddagis, hovslagare eller driva typ ett inackorderingsstall är planen. Att driva ett inackorderingsstall och rida på heltid vore det som jag skulle älska mest. Även om alla fyra yrkena verkar otroligt kul.

Jag vet inte hur jag ska gå till väga. Någon som har något tips?

Kram Emma

Kommentarer
carrå - mamma till Isabella säger:

Ja man tackar inte gärna nej till en lägenhet men vi vill flytta till radhus så smoning om :)..förstår din ångest inför framtiden, jag har haft en heeel del sånt, känner mig fortfarande rätt vilsen..Skaffa barn har verkligen förändrat min syn på det mesta gällande framtiden..Men jag är en sån som inte orkat fundera då blir jag bara galen så jag kör på det jag alltid sagt, haha..

2011-07-25 | 09:22:21
Bloggadress: http://ettnyttsteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback