Dag 09 Min tro

Jag har inte någon speciell tro, och jag är absolut inte religiös. Jag har inte konfirmerat mig och har aldrig velat det heller :) Men jag respekterar de som har en tro, och jag tycker faktiskt det är fint att ha en tro :)

Jag tror mer på att vi lever vidare när vi dör, att vår själ vandrar vidare till nya som föds i samma ögonblick :) Jag har svårt att tro att vi bara upphör att existera när vi dör, jag tror någonting inom oss lever vidare, som exempelvis vår själ :)

Men jag tror inte att det finns någon Gud, jag tror att det var Big bang som skapade världen, och att individerna på jorden sen har utvecklat den till det bättre :) Gud och Jesus och sådana människor, tror jag mer är människor som har funnits för en lång tid sen och betytt mycket för befolkningen då. Men de var inga övermänniskor även om man vill få dem att framstå som det :)

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback