Dag 05 Vad är kärlek?

Kärlek, vad är det igentligen för något? För mig är det en känsla som uppstår när du träffar någon du tycker om, någon som står dig nära :) Kärlek är inte samma sak som förtjusning anser jag, just eftersom förtjusning kan utvecklas till kärlek när man lär känna något sådär in på djupet :)

Kärlek för mig är det man känner för sina föräldrar och syskon, men även för sin respektive. Som i mitt fall är min pojkvän :) Mina djur utsöndrar kärlek och det är också det jag känner för dem :)

Så slutligen anser jag att kärlek är det jag känner för folk jag bryr mig om, och som jag vill ska behandlas väl av alla de möter :) Kärleken jag känner för min pojkvän är helt annorlunda mot den jag känner för min mamma, även om de kan värderas lika :)

Kärlek är underbart, speciellt när det pirrar sådär härligt i magen som när man är nykär..

Godnatt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback