En trött Emma..

Idag är jag en riktigt trött Emma. Har bara sovit 4 timmar inatt då vi kom hem vid 3 tiden och jag inte lyckades somna förrän vid 4 tiden, och sen vaknade jag kl 8 och kunde inte somna om, övertrött? Men vi hade en riktigt bra kväll igår och dansade som galningar :) Vilket jag i och för sig alltid gör när jag går ut med Linnea, men ändå :)

Idag var vi i stallet och mamma skulle longera Musse för han var så himla vild igår när vi red ut så vi tänkte att han skulle få springa av sig lite med ett par fasta inspänningar. Han var hur fin som helst i höger varv där han annars är så himla jobbig, och i vänster varv var han en riktig liten buse! Han backade helatiden och testade verkligen allt han kunde för att komma undan. Så mamma fick longera i 2 timmar för att han skulle ge sig, men tillslut gick han superfint och vi vann striden :) Sen fick han bada och äta mat och då verkade han faktiskt ganska nöjd :)

Tollan red jag med graman på ridbanan och det gick över förväntan. Red i lite mindre än en timma :) Sen fick vi också beskedet igår kväll om att vi ska flytta till Upprätta gård i vallentuna med Tollan den 1 Mars :) Då kommer vi stå på ett stall där det finns ridhus! Helt underbart :) Och dessutom ligger det bara ungefär 7 km från våran lägenhet :) Perfekt! Men det som är lite krångligt är att det inte finns någon plats till Musse på Upprätta så han får stå kvar på Rydboholm tills det dyker upp en plats. Och eventuellt ska vi skicka iväg honom på tillridning till Daniel Svensson, hela Mars och April, så vi kan ju hoppas att det har löst sig tills dess :)

Ikväll är det iallafall melodifestivalen och jag är supertaggad :) Ha en bra kväll!



En bild på Ester från när hon var riktigt liten :)

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback