Utställning i Västerås!

Idag har vi varit på utställning i Västerås med lilla Casper :) Det gick väl sådär, han fick Very Good och ingen rosett :)

Men domaren tyckte han hade följande kvalitéer :)

1. En mycket god typ
2. Ett maskulint kraftfullt huvud
3. Härlig bredd i nos och käkar
4. Kraftfull, stark hals.
5. Fin front
6. Goda vinklar fram och bak.

Domaren tyckte detta var Caspers svaga sidor :)

1. Stopet kunde vara mer markerat (vilket det säkert blir med åldern)
2. Rör sig lite tätt fram och bak- Han behöver lite mer tid att växa till sig.
3. Han behöver bli lite kraftigare i muskulaturen, lite mer maskulin.

Detta tycker jag ändå var mycket fina ord från domaren. De mesta hon hade att "klaga" på var saker som han skulle växa till sig på. Hon sa till mig efteråt att han var en jättefin hund, men behövde bli lite mer maskulin. Och det vet jag att han kommer bli med tiden, eftersom han bara är 11 månader än så länge :)

Caspers halvbror Buzz var också med på utställningen och fick cert :) Så dom hejade vi på en del under dagen :) Buzz ägare tyckte att Casper hade vuxit på sig sen utställningen i Sollentuna, vilket var väldigt roligt med tanke på att jag inte har märkt någonting knappt eftersom jag ser honom varje dag. Så på nästa utställning i Vallentuna så kanske han har vuxit till sig ännu lite till :)

Casper fick också en tidig 1 års present. Ett nytt halvstryp i läder + ett 2.20 m långt läderkoppel + en leksak + ett utställningskoppel :) 

Nu ska jag hjälpa Calle lite med maten. Vi ska grilla och det ska bli så himla gott!
Vi hörs!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback