Dagens ridpass!

Dagens ridpass bestod av markarbete med gramantygel. Min kära vän Camilla har nämligen använt det när hon ridit på sin medryttarhäst och då tänkte jag, varför inte testa :)

Det gick riktigt bra, och nu gjorde det att hon inte kunde rusa iväg lika lätt innan eller efter hindren, dock får man vara nogrann med att remmarna på gramanen inte blir så långa att hästen trasslar in benen i dem, då kan det bli farligt! sen får man också vara noga med att inte hoppa för högt med gramanen hårt inspänd, och även tänka på att ge eftergift, mer än vanligt! :D

Det var riktigt kul och när jag tog av gramanen var hon riktigt lydig och fin :D dock utnyttjade hon att hon kunde springa iväg lite efter hindren ibland, men hon kändes jättemjuk och fin för övrigt så jag var superglad :)

Här kommer lite bilder från dagens ridpass!



Och lite bilder från en blöt Tollan som skulle torka i solen!



Älskar dig fina häst! Du är underbar!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback