Musse och Crux

Idag på morgonen red jag Musse och Crux. Det var första gången jag red Crux helt själv utan att någon följde med mig till ridbanan :D Det gick riktigt bra och jag galopperade tom några varv i i både vänster och höger galopp. Han orkar än så länge bara ridas i ca 20 minuter men nästa vecka ska vi nog öka det till 25 minuter istället :D

Sophie sa också idag att nästa vecka ska vi börja hoppa lite smått med honom :) Det ska bli jätteroligt! I fredags fick han också skor runtom, så nu känns gångarterna mycket mer luftiga och härliga än förrut :)

Musse fick ridas ut i ca 30 minuter i trav och skritt, mamma promenerade med mig ifall att jag skulle behöva lite assistance :P Det gick bra och var jättekul! Nu har han fått behandling med Martinas magnettäcke i 4 dagar, och på torsdag kommer kiropraktorn och ska känna igenom honom. Och om det inte är alltför mycket som måste jobbas bort så kanske vi kan börja småhoppa lite med honom nästa vecka också :) Men då pratar vi 10 cm hinder och bommar :) haha

Här kommer en bild på Musse från imorse när jag precis hade släppt ut honom i hagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback