Musse är hemma i stallet..

Musse är nu hemma i stallet, vägen dit kändes väldigt lång och han stampade på som bara den en bra bit. Ett tag lät det nästan som transporten skulle demoleras totalt, men Musse kom ut ur den utan en enda skråma, (dock lite trött efter resan), med transporten i bra skick :)

Jag är så himla glad över denna lilla häst, han är så himla söt! Men känns väldigt mager just nu, och omusklad. Så nu sätts operation "muskla musse" igång under kommande veckor. Fri tillgång på hö och Build up müsli hoppas vi ska göra susen för honom :D

Red även Crux idag också. Jag och Sophie skulle ha skrittat en liten tur i skogen med honom, men bestämde oss för att rida lite på ridbanan istället. Vi skrittade mest men travade även litegrann, dock ska jag ta med mig ett spö imorgon när jag ska rida (han är ganska så seg), och vill slippa sitta och gnida fram en reaktion från hans sida. 

Tollan fick gå några varv på travbanan, och gick faktiskt riktigt bra efter min och mammas lydnadspass på henne igår. Riktigt kul! :) Bästa hästen, helt klart.

Imorgon ska Musse få sig en liten skritt tur :D Längtar efter att komma igång lite med honom. Men som sagt, kiropraktorn ska få ge sig hit innan det blir något mer avancerat än så :)

Här kommer lite bilder på både Crux och Musse! De nya små stjärnorna :)



CRUX, Brun Valack född 04 e. Santa Cruz




MRC QUMULUS, Mörkbrun valack född 07 e. Quantum



De nya stjärnorna! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback