Casper 21 veckor, och 9 timmar väl spenderade i stallet..

Idag är Casper 21 veckor gammal! Stora pojken. Satt alldeles nyss inne på Facebook och beundrade bilder på honom från när han var 8 veckor och vi precis hade hämtat hem honom, den lilla sötnöten :D

Tollan fick bli riden lite markarbete idag på volten, en övning som fortsättning på markarbetsjobbet i förrgår. Det var en enkel övning med två bommar utplacerade 21 m efter varandra längs med långsidan. Sen ett hinder mitt på medellinjen, som jag red som i en åttvolt över, där vägen var noga planerad. Övade också på tempoväxlingar :D Det gick riktigt bra!

Crux fick sig en liten ridtur på volten. Vi övade igångsättningar från skritt till trav och tvärtom. Han var ganska så seg, men tillslut fattade han att om man inte travar när hon där uppe trycker med skänkeln, då får man sig en liten pisk av spöt :D Så då lyssnade han lite mer :D Vi övade också på att flytta honom lite för skänkeln, vilket han förstod mer och mer under tiden vi red.

Musse fick bli riden för första gången på Rydboholm idag. Han skötte sig riktigt bra men blev lite rädd för en stol som stod på ridbanan, och försökte nog testa mig lite igenom att inte vilja gå dit. Men när jag pickade på honom lite med spöt, och pratade med honom, då gick det bra att rida förbi stolen :D Vi red lite i alla gångarter och han kändes riktigt fin, till och med bättre än när jag provred :D

Vi drog också tråd i Musses nya hage, och fyllde på vatten till både Musse och Tollan :D Det blev även en liten klippning av Vera (Camillas medryttarhäst) på schemat :)

Nu väntar mys med älsklingen framför TV:n<3



Musse och jag efter vår första ridtur :)


Kommentarer
Carla säger:

Jag vill också spendera 9 timmar i stallet! Åh, those were the days!

Vi ses imorn vännen!

2010-10-04 | 19:34:49
Bloggadress: http://carlavestin.blogspot.com
Ellinor säger:

Gud vad snygg han var :D

Alltid roligt med unghästar :D

2010-10-07 | 15:58:10
Bloggadress: http://wirrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback