MÖDRAR OCH MORMÖDRAR :D

Det känns som alla yngre människor jag känner eller känner till får bebisar just nu :) det är som något slags babyboom i Sverige känns det som :) haha Mammas ena väninna ska bli mormor vilken dag som helst, hennes dotter är 19 år, Så coolt tycker jag :) sen har mamma en annan väninna som hon pratade med för första gången på några veckor igår, som då berättade att hennes äldsta dotter skulle ha fött barn för ungefär en vecka sen, men har gått massa dagar över tiden :) Den dottern är väl ungefär 24-25 år någonstans :) Älskar verkligen människor som prioriterar att få familj före allt annat :) Självklart ska man ha jobb och eget boende tycker jag, och man borde väl kanske vara i någon form av ett fast förhållande, men fan, gud vad coolt det är att vara ung/yngre förälder! :)

Sen pratade jag med min barndomsvän igår som jag inte pratat med på läänge :( och vi diskuterade hur vi ville att våra liv skulle fortlöpa eller vad man säger :P och båda vi två vill ha familj så tidigt som möjligt, men det enda kravet först är fast jobb, egen lägenhet, ett förhållande samt körkort :D låter som en bra plan tycker jag :) Var så himla skönt att prata av sig med någon som ser saker likadant som jag gör, utan att döma mig om vi skulle tycka olika :)

Sen är det ju ganska kul att alla börjar få bebisar, det känns då verkligen som man börjar bli äldre :) Jag menar, när man var 11 år var det ju fortfarande ens föräldrar och kompisarnas föräldrar som fick barn.. Tänk så saker och ting kan ändras med tiden :) 

Sen har jag också 3 stycken kusinbarn, En av dem är 3 år tror jag, den andra borde väl vara 2 år och sen har jag en som föddes nu i Juni 2010 :) Älskar bebisar! Så söta och knubbiga och goa :) Men sen läste jag också en statistik över tonårsgraviditeter i Sverige, och det hade ökat med säkert 200 stycken på ett år! Får väl hoppas då bara att alla inte gör abort, men det känns det inte som med tanke på hur många man känner till som faktiskt väljer att behålla. Sen tror jag att just pga att så många unga väljer att behålla sina barn istället för att göra abort, så väljer omvärlden att acceptera mer. Iallafall i Sverige så känns det som de flesta accepterar tonårsgraviditeter hyfsat bra nuförtiden :) Vilket jag tycker är underbart! Planerar ju kanske inte direkt att få barn i tonåren, men jag vill definitivt vara mamma vid 21-23 års ålder någonstans :) och det tycker jag är helt acceptabelt så länge man gjort det man vill göra innan som inneburit att man inte kan ha ett barn :)

Oj, vilket långt inlägg.. kände bara att jag behövde skriva av mig :)

PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback